Journalists from around the world can apply for training and seed money for their projects يمكن للصحفيين من جميع أنحاء العالم التقديم للتدريب والحصول على التمويل لمشاريعهم.

Kamal Sedra
Kamal Sedra
3

جون س. ومؤسسة جيمس إل. نايت وفايس نيوز وكلية جامعة مدينة نيويورك للدراسات العليا في الصحافة تطلق تمويل بقيمة US$500000 لدعم الابتكار في مجال الصحافة.

تمويل ابتكار نايت – فايس يهدف إلى تشجيع الصحفيين على تبني أشكال جديدة من رواية القصص، وخلق أدوات جديدة ومناهج، وتوصيل أدوات الصحافة إلى أماكن جديدة وللجيل القادم من مستهلكي الأخبار.

قد تشمل المشاريع كل شيء من أساليب التحري إلى أنماط العرض الجديدة، إلى أدوات جديدة لرواية القصص. ويجب أن تتضمن الطلبات أهدافًا واضحة وأن يكون لها القدرة على خلق تأثير كبير يخدم الجمهور العالمي المتشابك.

سوف يمضي الذين وصلوا للمراحل النهائية ثلاثة أشهر في نيويورك، وسيعملون مع موظفي أخبار فايس وكلية جامعة مدينة نيويورك للدراسات العليا في الصحافة على تطوير وتوزيع عملهم. وسيتم توفير راتب لتغطية نفقات السفر والمعيشة.

الموعد النهائي لتقديم الطلبات هو 1 يونيو/ حزيران.

لمزيد من المعلومات، انقر هنا.

The John S. and James L. Knight FoundationVICE News and the CUNY Graduate School of Journalism are launching a US$500,000 fund to support innovation in journalism.

The Knight-VICE Innovators Fund aims to encourage journalists to adopt new forms of storytelling, create new tools and curricula, and take the tools of journalism to new places and to the next generation of news consumers.

Projects may encompass everything from investigative techniques to new presentation styles, to new tools for storytelling. Submissions must include clear goals and have the potential to create a substantial impact that serve a global, connected audience.

Finalists will spend three months in New York, working with VICE News staff and the CUNY Graduate School of Journalism on the development and distribution of their work. A stipend for travel and living expenses will be provided.

The deadline to apply is June 1.

For more information, click here.

Facebook Comments

POST A COMMENT.

Prove you are not a robot : *